Tuesday, December 28, 2010

New Comer~~!!

ehem2.. sebagai org baru di sini.. ayt skema sikit pon x pe kan... sebagai mengenang kembali saat2, kenangan2 dulu2 maka entry yg awal2 nie akn mengimbau kembali kenangan dolu2.. xkire ah sekolah rendah sekolah menengah, matrik or kt ukm... 

mse selak2 buku ( diari kononnye) ade jumpe sepucuk surat.. haha harap maklum bukan surat cinta ye.. bile bce2 balik mmg wat aku tersenyum lahh.. zaman mude2 dlu ayt pon skema dan penuh tutur bahase.. surat nie daripada kawan yg akn dirahsiakan nme yea atas tujuan letak jawatan sebagai ketua XXX.. bukan niat ape2, tapi memang manis bile dibace dan dikenang balik...

 
" (alamat aku ketike di suatu institusi pelajaran)
__________________________________________________________________________

(alamat saudari yg menghantar surat di suatu institusi pelajaran)                   
 16 September 200X

Cik/ Saudari,
permohonan untuk meletak jawatan

Merujuk kepada perkara di atas, saya yang bernama XXX bernombor kad pengenalan XXX ingin memohon perletakan jawatan secara aman mulai tarikh 19 september 200X. Perkara ini disusuli dengan sebab-sebab yang berikut:
 
2. tekanan dan bebanan tugas yang tidak mampu dipikul. selaku ketua XXX saudari/ cik sedia maklum akan tugas yang harus saya pikul. Malangnya setelah empat(4) bulan saya menjawat jawatan tersebut, saya merasakan kini tidak mampu lagi untuk terus menjalankan tanggungjawab seperti yang saya keutarakan di atas.

3. rasa kurang tanggungjawab terhadap tugasan dan XXX. Sebagai ketua XXX saya seharusnya menjadi orang tengah di antara pelajar dan XXX dalam soal pelajaran terutamanya dalam mengedarkan XXX dan menyampaikan sebarang maklumat.

oleh yang demikian, saya begitu berharap agar pihak cik/saudari dapat meneliti dan mempertimbangkan permohonan saya ini. sebarang penggantian terhadap jawatan yang kosong adalah di atas budi bicara saudari serta pelajar XXX. kerjasama dari pihak saudari saya dahului dengan ucapan jutaan terima kasih. sekian

Yang Benar,
_________
XXX
(no ic)                                                                                                                                                        "

* ayat yang asli*

hehe sangat sweet kan kite dulu2.. ade adab sopannya, walau hal yang kecil tapi dipandang besar bagi kite msa kecik2.. tak tau la bile da besa nie macam mane plak gaye kite.. hmmm rindu kawan2 lame...

No comments:

Post a Comment