Friday, September 30, 2011

:: 1 minute 1 second ::

    Untuk kesekian kalinya aku menghupdate blog ini... ooppps wah ape yang baru nie?? haha inilah wajah baru blog aku nie, dengan name baru dan tagline baru... 1 Minute 1 Second ; the fact and fiction.... KENAPA aku pilih 1 minute 1 seconds? sebab bagi aku setiap detik saat masa yang berlalu ade harga dan nilainya. dan setiap masa itulah akan peroleh pengalaman yang bermacam-macam, perasaan hati yang pelbagai, dan setiap itulah sejarah hidup kita terbina. diri kita sendiri yang akan menentukan nilai2 itu fact or fiction. cis macam karangan fakta lah pulak..


    amacam?? okey tak aku punye header baru nie?? baru jek sesuke hati edit mengedit, menokok menambah, memotong motong dan mengaler-ngaler bagai maka jadilah header yang sedemikian rupe... header lame macam keanak-anakan ye dak?? harapnye dengan wajah baru nie barulah bersemangat nak menconteng kat blog nih..

    hamboi2 awal2 buat blog dulu kemain lagi nak menghupdate kat blog banyak2.. nah sekarang sampai tujuh bulan tak hupdate blog... ish ish ish.... InsyaAllah, aku akan meringankan tulang menceloteh di sini... banyak sangat perkara yang berlaku dalam tempoh tujuh bulan nie... sampai aku tak tahu nak berkongsi yang mane dulu.. kayuh pelan-pelan der, mane aku ingat aku contenglah kat sini oke...

    sedar tak sedar dalam tempoh berbulan2 aku tak hupdate blog nih rupe-rupenya aku dah masuk ke semester baru dah... yeayy~!! dah masuk tahun senior dah aku nih ^^... semester 1 tahun 3, wow kejap jek mase yang berlalu.. nanti pejam celik pejam celik, golek menggolek dah tibe mase nak berkonvo plak.. kalau tak ade aral melintang, tahun depan dapatlah aku merase pakai jubah konvokesyen warna ungu tuh dengan segulung ijazah sains kimia di genggaman,.. hah semalam dah memandai pakai orang lain punye jubah, tapi rase die tak same... 

    ahhh wait wait ( ceit omputih plak dah ), sebelum aku berangan lebih-lebih nak memakai itu ini, baiklah berhadapan dengan realiti dulu. hendak memegang gulungan ijazah bukan boleh dapat macam tu jek. mestilah ade harga yang perlu dibayar. fokus, usaha dan tawakal tidak pernah berseorangan, ketiga2nye perlu ade. tajuk thesis baru saje aku dapat minggu lepas. kajian elutrasi logam berat dari sedimen ; hoho bukan calang-calang tajuk tuh. kena rajin bace dan banyak mengkaji. memang dah jumpa prof dah minggu lepas, tapi maseh blur2 lagi.. ohh prof~~ tolong sayaa!! minggu nie lak prof tak ade, sekadar mencari maklumat kat tenet jek dulu. sila matangkan diri anda, hal ini bukan suka-suka.. hmmm.








hah yang nie pre-konvo.. kalau belum konvo dah sesweet gini, nanti betul2 tak tahulah kan..haha









:: walau berape banyak pon logam berat kat sedimen tu, berat lagi bahu yang memikul.. tak perlu kot nak menggelabah. take 1 minute 1 second to relaxs and life continues .. adios..






2 comments:

  1. content lu wa kasi 8/10..
    layout lu wa kasi 9/10..
    header lu wa kasi....10/10..

    cantek beb! keep bloging yaw! :P

    ReplyDelete
  2. hahah tenkiuk der~~!! ce lu tgk, bape lame wa amek mase tok reply comment lu.... hahah konon nk slalu blogging kan... =p

    ReplyDelete