Wednesday, January 5, 2011

:: Bekelah Waterfall Comeback ::



yeahh, akhirnya dapat jugak aku pergi ke berkelah setelah last aku pergi mase simulasi KOK rekreasi luar tuh.. kira aku menyambut tahun tahun baru di air terjun berkelah bersama2 dengan geng2 OU n beberape orang yang laen... syookkk bangat~~!! 

ohho mule mase nak pergi tue rase agak berat hati gak, mane taknye mase on de way nak g Gambang hujan turun selebat2nya... dekat pale nie da pikir macam2 da... bimbangkan famili yang agk tak tau aku g ( haha aku btau kat famili semgu sebelum pegi, pastu da tak update balik ngan dyowng), fenomena2 alam yang semua orang tak dapat nak jangka... tambah lagi dengan berita banjir kat kuantan.. dup dap dup dap jantung aku sepanjang perjalanan... and Alhamdulillah, semua okhe~ selamat pergi selamat kembali....

trip kali nie ngan dak2 OU yang memang da lame beno tak gather2... so kteowng amek pluang nie tok bersantai2 same2... punye la nak cite, hampir sume dak2 OU nie budak RL so kteowng penah la lalui ujian survival... ala yang kena rendam dalam air pastu dibiokan semalaman tanpa air, makanan, bju kering, ( batch aku agk betuah, disebabkan ujan turun time survival so kami tak buat sampai cukup 12 jam)..ketaqq lutut der!! air terjun tuh, sejuk beb... dengan baju basah lagi, ditambah ngan embun malam n hujan..faktor2 nie membuatkan kami berkepit ramai2 nak wat heat transfer laki ngan perempuan xde la buat aksi2 nie okhe  ...

haa tue baru pre survival... yang kteowng baru2 nie pegi barulah betul2 survival... tempat base camp kteowng dinaiki air.. sedang sedap2 makan, hujan turun like cats and dogs.. pehh tempias die tak payah nak kate.. sejuk.. naseb la da makan, ley gak terbakar calori2 yang kami makan... air naik, tapi bukan banjir juz limpahan air yang ngalir dari batu2... terpakse la dak2 laki kerah keringat ramai2 pasang open tent kat tmpt baru... okhe la cikit, nk tido pon lantai agak kering walaupon abes sleeping bag aku basah lencun dek air ngalir kne kat aku, basah2 pon tido gak   ... naseb camp tuh tinggi dr tepi gigi air terjun... 

sume tido agak aman damai, walao ade sesetengah xdapat tdo lena sebab space xde.. hehe.. esoknye sume tiruk dalam air... deras airnye.. satu hal yang crossing air g seberang.. serius aku x mo lagik weyh... sekali lepas, xde lagi dah.... seriau aku weyh!! mandi manda pon da takut2... xde tali xde la aku dalam air nuh... tapi mmg syok abess gi sinun.. nak lagi nak lagi.. haha

pengalaman der pengalaman!! tue yang penting... bak kate seseorang di fb 
naaaaaissssssssssss~~!! 


serius aku akan rindu nak pergi lagi.. Bekelah







Dak gilo! ha kecuali yang baju pupul tuh..haha







geng2 yang memeriahkan trip ni.. ^^,






okhe ini serius~ aku seram gile tyme dia nie wat aksi gitu
sila jangan buat lagik.. klu nak wat bukan depan aku..haha






oh yeah! tu diaaa Bekelah Waterfall~






ohh ini heaven.. makan memang mewah.. k meh2 senaraikan cikit menu kami sepanjang trip



::  MENU  ::

pagi : macam biasalah makan roti + jem + air teh o panas
tengah hari : nasi puteh + tomyam udang n soton + sayur campur + telo dadar
malam : spagetti gune sos prego yang tak cukup sebotol mne hilang ntah  + bakar2 ayam (BBQ) + coeslaw (taram jek eja) + air panas macam biasa
pagi esokan : nasi lemak special + sambal ikan bilis + roti telo + air nescafe o

apedehal, boleyh jek makan pape time camping2 macam nie.. jus angkut je la dalam beg ye tak? hehe






balik kami naek lori ke tempat parking kete.. kete terpakse parking luar sebab ade manusia yang kurang tayar kete sendirik pastu nak amek orang punye.. -_-''
tapi naek lori pon mmg syok~!







ini SERIUSSS TINGGI !X!







trip kali nie memang superb!! tak rugi pergi, air, udara sume masyukk.. gonna miss the place n  moment.





memang aku galakkan sape yang tak pernah pergi untuk cube sendiri nikmat hiking nih.. 
tapi same2 lah jage kebersihan alam nie.. bukan kite sorang je yang nak pergi k!

thats all for today thank U !

**next trip plishh~~


No comments:

Post a Comment