Tuesday, January 25, 2011

3 Jam setengah yang membahagiakan..

Nur bersiap seawal pagi yang mungkin kerana tak mahu ketinggalan train untuk pulang ke The National Universiti of Malaysia perghh macam gud2 jek kan tulis bi macam tue  .. tak tahu la pulak aku seawal pagi tue pukul berapa Nur bangun untuk bersiap-siap.. aku rasa mungkin 2-3 jam awal sebab train bertolak dari Ipoh pukul 5.30 pagi.. almaklumlah kaum hawa bersiap sungguh cepat kan.. hehe

ya detik 5.30 pagi itulah bermulanya detik kebahagiaan Nur.. duduk sebelah jejaka yang handsome, berkulit cerah dan memakai cermin mata, memang menjadi dambaan wanita.. sepanjang tempoh 3 jam itu sudah cukup lama untuk buat hati masing-masing terusik.. fuhh cairr beb! 

" erk ini tempat duduk saya.." kata Nur kepada si jejaka itu..  okeh aku gelar lelaki ini sebagai Adam okeh.. ala2 macam cerita Nur Kasih tue..

" oh yeke? sory sory" Adam yang sedang membaca novel Inggeris kemudiannye berganjak ke kerusi sebelah dalam train itu.. Adam menutup novel itu dan menyimpan rapi di dalam beg galasnya..

itulah perbualan pertama mereka..train bergerak..senyap, masing-masing masih belum memulakan perbualan...  Nur rase segan, dari lirik ekor matanya dia perasaan Adam asyik memerhatikannya.. Nur cuba untuk memandang ke arah Adam.. opss mata mereka saling bertentang.. , dek malu dengan tentangan mata itu mereka mengalihkan pandangan ke tempat lain, membetulkan postur duduk masing-masing.. cis apakah? aku tetibe teringat dengan cerita Adnan Sempit.. mata ke mata ke hati, hati ke hati hati-hati... mata bertentang~~

apelah mamat nie, pandang-pandang.. bile nak cakap ntah.. kate aku..

tak lame lepas tue barulah mereka mulakan perbualan..

" hye, u nak pergi mane?? still belajar ke study lagi?" ... ini serius Adam ber i u i u okeh..

" oh hye.. i study lagi. nak balik ke UKM la nie" jawab Nur segan-segan.. 

dari situ mulalah perbualan mereka dengan lebih rancak.. si kumbang berminat dengan cerita si bunga, begitu juga dengan si bunga.. bual punye bual, sampai satu tahap di pertengahan perjalanan si bunga terlena dek kengantukan akibat bangun awal.. Nur terlelap..Nur tersentak, mase Nur membuka matanye, fuhh nyaris Nur tak lena beralaskan bahu Adam.. Nur tersedar kepala dia menghadap ke arah Adam..Nur terpandang Adam, nyata Adam pon terpandang Nur..cepat-cepat Adam mengalihkan pandangan ke arah skrin yang memaparkan cerita Cinderella Story.. Nur jadi segan sendiri dan dia terus membatalkan niat untuk tidur semula.. aku rase Adam mesti suke tengok Nur tidur.. haha

dalam perjalanan mereka maseh meneruskan perbualan mereka.. Adam rupa-rupanya seorang fresh graduate dalam bidang civil engineering, UTM.. dia ingin ke Petaling Jaya untuk buat medical check up untuk coming job.. mereka terus berbual-bual sehingga sampai ke destinasi.. Adam pandang Nur, Nur pandang Adam..

"hmm dah sampai dah?" detik hati Nur.. Nur mula rase berat hati untuk meninggalkan perkenalan yang sekejap itu.. ahh mungkin juge hati Adam berkate begitu..

ketika mahu keluar dari train, Nur berada selang beberapa orang di belakang Adam... Ceh untuk menambahkan kesweetan cite nie, Adam buat-buat membetulkan pakaiannya yang sememangnye molek jek terletak tapi saje je nak tunggu Nur.. setelah Nur melepasi Adam, barulah Adam menuruti langkah Nur.. mereka jalan beriringan sambil meneruskan perbualan.. Adam tinggi sikit dari Nur, badan die sedang-sedang..

sampai satu simpang tiga Nur menuju ke arah kiri.. Adam yang menghala ke kanan cepat-cepat menuruti Nur.. Ceh tak nak berpisah lagi kot.. haha.. 

" hmm I tak tahu nak pergi mane lagi, awal2 nie klinik tak bukak lagi.. U nak pergi mana??"

" nak pergi beli breakfast kot".. yang Nur pon tak reti-reti nak pelawa si Adam tu sekali..haishh

mereka bual dan bual lagi, dan akhirnya di satu tempat, ketika Nur berpaling untuk memandang Adam nak perkenalkan diri,rupa-rupanya Adam sedang menaiki tangga menuju ke tempat teksi... mereka hanya sempat melambai-lambai dengan senyuman kelat disebabkan pengakhiran yang sebegitu..

" mungkin aku jalan laju sangat kot, tak sempat nak kenalkan diri" desis hati Nur..

okeh sampai part nie paling geram, masing-masing tak perkenalkan diri pon, berbual punye lama.. jadi tak tahu nama, tak tahu FB dan tak tukar-tukar nombor..  yup timbul kekesalan di hati Nur.. Nur sekarang mengharap agar mungkin mereka boleh terserempak lagi... kekesalan masih ade lagi sampai sekarang..

aku baru jek masuk bilik, terus Nur bercerita.. aku paham perasaan die..haha..cerita nie aku memang tulis detail gile sebab aku dengar 2 kali story ni ok..sweeeeeeeet kan!!.. lepas nie terus beli tiket bus yang double seat, tak mo single dah~~ n cerita nie bukan imaginasi aku walau aku harap perkara sama berlaku pada aku.. haha!

p/s: Nur bukan nama sebenar dan semestinya Adam juge bukan nama sebenar coz Adam tak introduce diri die..


hah motif nak letak gambar nie kan!!







hahaha saje, watak untuk cerita di atas~






okeh yang nie tak de kaitan langsung.. abaikan! =p






*hahaha aku plak yang terexcited tulis cerita nie... oke ini cerita betul yang kejadian ini baru terjadi hari ini.. pertambahan sikit2 adalah perlu untuk menyedapkan cerita..perkongsian dari aku from rakan aku.. pehh aku pulak yang senyum sorang2.. ape kes?? haihhh... (-_-'')

2 comments:

  1. hahaha.. cian Nur & Adam.. tu la malu2 kucing lagi... kan masing2 dh melepas.. ahaks~~~~

    ReplyDelete
  2. hahaha tau xpe... maka kerugianlahh bagi mereka berdua~~

    ReplyDelete